Dag 7: Waarom Saint - Tropez niet geschikt is als daguitstap met kleine kinderen

Donderdag 10 oktober 2024

Het is inderdaad niet leuk om in herhaling te vallen, maar het was wederom een rampzalige nacht met de kids. Bovendien waaide het deze nacht nog zo hard, dat er continue een gebonk te horen was in onze slaapkamer. Jonas sliep dan een deel van de nacht bij ons en had weer koorts, spuugde zijn perdolan uit en Jasper vond zijn fopspeen niet. Hoe minder we slapen, hoe meer we allemaal prikkelbaarder rondlopen. Pas om 8u30 beslissen we alsnog naar Saint - Tropez te rijden. Een autorit van 1 uur en 40 minuten. De perdolan en voldoende water gaat mee. Jonas valt al meteen in slaap in de auto, Jasper valt in slaap na onze pipistop voor Jasper, waarbij er dan toch geen pipi valt. We rijden een deel langs wijngaarden, waar we ons terug rustiger voelen. Aangekomen in het stadje vinden we niet meteen een bereikbare parking. De parking in onze roadbook is afgesloten. Dichterbij het centrum, parkeren we de auto in de parking van Foch. Er zijn geen toiletten aanwezig. Wederom is het zoeken naar een toilet. We wandelen via de smalle straatjes op zoek naar een lunchplekje. 





We vinden een rustig plekje waar we kunnen lunchen en naar toilet kunnen gaan. Jasper wilt niet naar toilet en er is geen pamperwissel voorzien. Degeen die onze bestelling komt opnemen is niet heel vriendelijk en al zeker niet naar onze kinderen toe. Jonas is ook niet zichzelf en heel onhandelbaar. Bij het minste gekrijs kijken de mensen naar ons van "Ga aub weg". Misschien overdrijf ik wel, maar zo voelde het op dat moment aan. Jasper wilt ook niet blijven zitten en luistert totaal niet naar mij. De kids hun maaltijden worden eerst geserveerd. Veel eten ze niet en Jonas wilt zelf eten, waardoor alles in het rond ligt. Onze maaltijden worden geserveerd, maar mijn maaltijd is helemaal niet lekker. Tom eet zijn maaltijd op en Jonas eet nog enkele frietjes op mijn schoot op. Jonas blijft onhandelbaar, de mensen blijven ons aanstaren, we betalen en we zijn weg. Door de slechte nachten, heb ik snel mijn limiet met de kids bereikt. Ik ben kwaad, teleurgesteld, voel mij schuldig, wil naar huis, het is mij allemaal te veel. We wandelen terug richting de parking, maar Tom zegt dat we nog een uitzichtpunt kunnen bezichtigen van Saint - Tropez. We wandelen nog even hier naartoe. 





Jonas weent en Jasper zaagt omdat ze beiden uit de buggy willen om te wandelen. Neen, dat doen we niet. We wandelen terug naar beneden met twee klagende kids en passeren langs het klein binnenpleintje en de typische straten van Saint - Tropez. 



We hadden ons bezoek aan Saint - Tropez anders voorgesteld. Het is geen geschikte plek om te bezoeken met kleine kinderen. Er zijn bovendien geen speeltuinen, het is niet altijd buggyvriendelijk, er zijn geen kindvriendelijke voorzieningen zoals toiletten om een pamper te verversen. Bovendien voelt het heel snobachtig aan. Geen Brigitte Bardot en geen bezoek aan de villa van Gert Verhulst. Het romantische beeld dat ik in mijn hoofd had van deze kuststad heeft mij teleurgesteld. Misschien ooit als de kids ouder zijn, komen we misschien nog eens terug. Maar als je zelf Saint - Tropez wilt bezoeken met ( lees peuters en kleuters in combinatie met ziek zijn en opstandig gedrag) kleine kinderen, NIET doen. Bij de parking zijn er geen toiletten, dus doet Jasper pipi in zijn wc-potje. De pipi doen we buiten weg (geen andere keuze). We rijden weg uit Saint - Tropez om nog 1u 40 minuten te rijden tot aan ons vakantiehuis. De kids vallen in slaap in de auto. Om 15u15 zijn we terug aan ons vakantiehuis en rusten wij even uit. We moeten nog om beleg en melk, dus wandelen we met de buggy langs de zee, de haven, naar het centrum. De zee is wederom heel wild. Jasper wandelt naast mij en hij is zich gelijk bewust dat ik vandaag nood heb aan quality time met mijn kids. We spelen een spel met het water, het water mag ons niet aanraken. Jasper gilt van het lachen en ik vergeet eigenlijk alles van de moeilijke dag van vandaag. We waren gewoon beter hier gebleven met de kids. 




We gaan naar de bakker en kopen een dessertje. Jasper vraagt een koek. Naast de bakkerij is er een slagerij. Morgen willen we een BBQ doen en het is hier ideaal om ons vlees te komen kopen. Er is ook een ijssalon aanwezig, waar we morgen naartoe kunnen gaan. De kleine souvenirshop of krantenwinkel heeft helaas geen leuke souvenirs en ook geen bal. Jasper zijn bal is deze vakantie kapot gegaan doordat die tegen de cactus gevlogen is. In de Carrefour Market kopen we nog appels, beleg, yoghurt, melk, cakejes voor de kids, chips en toastbrood. Daarna wandelen we naar de speeltuin. Het is eerst nog heel druk, maar na een 15 - tal minuten gaan veel ouders met hun kindjes naar huis. 



De kids leven zich uit op de speeltuin, maar het is inmiddels al 17u35. Tijd om terug naar het vakantiehuis te wandelen. Ze eten vleesjes, boterham en een cracotte. Daarna douchen we (lange autorit, veel geween) om lekker fris onze pyjama aan te doen. Ze drinken hun flesjes melk leeg en ik lees een Bumba verhaal voor. Bovendien hebben we voor de zekerheid perdolan gegeven. Ze zijn nog niet 100% en wie weet, misschien slapen ze dan de nacht eens door. Heel vrolijk gaan ze slapen en krijg ik heel veel knuffels en kusjes van de kids. Tom is ondertussen met de fiets vertrokken om onze bestelling. Vanavond eten we pizza en drinken we een glaasje rosé cava. De pizza's zijn superlekker, alleen heeft de fietskoerier de dozen een beetje te schuin gezet in de boodschappentas. 


We bekijken nog een aflevering van de serie "Agatha All Along" op Disney+. Alsook bekijken we de film "Barbarian" op Netflix. Het is de eerste keer dat we deze film bekijken en vonden hem zeker niet slecht in het horrorgenre. Tussendoor schrijf ik het verslag van dag 6 en na de film is het verslag klaar en post ik het online. Tom is inmiddels aan het slapen en rond 23u15 val ik ook in slaap. Morgen willen we er nog een laatste superleuke dag van maken. Alles hangt af van de nachtrust van ons allemaal. Tot morgen. 

Weer: zonnig, wind, 23 °C

Reacties

  1. Wat een moeilijke nachten! Jullie zijn supermensen om die te kunnen doorstaan! En dan nog te kunnen functioneren tijdens de dag! Helaas dacht ik al dat sainttropez geen al te leuke plaats was. Een rijkeluis uitgaansplek om te shoppen en hen luxe te paraderen. Rijke lui houden liefst hen kids thuis bij een nanny ofzo. Maar je bent een ervaring rijker! De kids hebben hen dan toch nog wat kunnen amuseren!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten