Dag 9 - 10: The road back to Disney en een Disney Halloween parade

Zaterdag 12 oktober 2024

Wederom hebben de kids deze nacht doorgeslapen. Om 6u30 gaat mijn wekker af en nog geen minuut later is Jasper ook wakker. Jonas is ook wakker. Tom haalt ze uit bed en ze komen wederom bij mij nog even liggen in het grote bed om te knuffelen. Lang kunnen we niet blijven liggen, want vandaag is het onze eerste terugreisdag. Nog niet naar huis, maar wel dichterbij thuis. Neen, we gaan nog Halloween vieren in Disneyland Parijs. Onze tussenstop is alsook hetzelfde huisje als vorig jaar. We ontbijten en ik eet nog mijn dessertje van de bakker op. Heel lekker met de framboosjes. De kids eten yoghurt en een boterham. Hun eetlust is ook teruggekeerd.

De ochtendwasjes verlopen vlot en Jasper helpt mee met het inladen van de autokoffer. Jonas is allesbehalve blij dat hij nog niet mee naar buiten mag. We nemen afscheid van de eigenaar Henry en na een laatste controle of alles zeker mee is inclusief al hun speelgoed, verlaten we de Côte D'azur. Het is 8u15 en er is nog bijna geen verkeer op de autosnelweg. De kids vallen heel snel in slaap en we rijden vlotjes verder. Rond 11u30 worden de kids wakker, maar op dat moment rijden we via alternatieve wegen, wegens files (Waze zorgt voor een mooi alternatief met minder verkeer). Pas om 12u kunnen we stoppen bij een rustplaats te Mionnay met een restaurantje. 


Eerst wandelen we naar de toiletten en die zijn super uitgerust. Er is een leuke babykamer met spectaculaire lichtjes en er zijn kleine toiletten aanwezig. Alsook in het restaurant is er een binnenspeelruimte en een buitenspeelruimte. We eten onze lunch op en de kids mogen na de lunch nog wat binnen en buiten spelen. Ik kan zowaar voor meer dan de helft een warme cappuccino uitdrinken. 





Om 13u15 vertrekken we voor onze tweede rit van de dag. In principe is het haalbaar om terug door te rijden tot aan onze tussenstop. We zouden al voor 16u arriveren in het huisje. Ik beslis om mij achteraan bij de kids te zetten, zodat ik ze kan entertainen. Helaas had ik dit beter niet gedaan, want ze vroegen of beter gezegd eisten alle aandacht op. Het was dan ook een zeer vermoeiende namiddagrit. Jonas was dan ook moe, maar kon niet slapen en huilde zo hard. Om 16u arriveren we aan het huisje en laden we de spullen voor 1 nacht uit de auto. De kids gaan meteen op ontdekking en zijn blij met de speelkamer. Tom gaat naar de winkel om water, avondeten en ontbijt voor de komende dagen. De kids spelen en ze geven mij wederom knuffels. Jasper zijn matras ligt hier en hij is duidelijk moe. Vorig jaar stond hier in de kamer een stapelbed, maar de eigenares heeft die weggedaan uit veiligheidsredenen. Ook in de living is er speelgoed aanwezig en we settelen ons in de leuke zetel en zeteltjes. 




De kids hun zeteltjes staan klaar en om 17u30 is Tom terug van de winkel. We gaan nog even naar buiten in de tuin met de kids. Helaas ligt er veel modder in de tuin en blijven we niet lang buiten spelen. De kids hebben zich wederom goed geamuseerd. 




Om 18u warmen we de macaroni in de microgolfoven op. Benieuwd of de kids dit lekker vinden. Amai ze eten alles op met een stukje stokbrood erbij. Heel flink gegeten. Daarna mogen ze in de douche met de papa en leg ik alles klaar om hen aan te kleden. Ze drinken hun melkjes leeg, terwijl ze kijken naar een Baby serie op Disney+. Gezellig naast elkaar in hun zeteltjes. 



Ik ga mij ook gaan opfrissen en daarna leg ik Jonas in zijn bedje. Die is heel snel knock-out. Jasper gaat erna ook slapen, maar we horen hem geregeld hoesten. Tom zet zijn deur op een kier en Jasper stopt met hoesten. We eten een warme maaltijd en bekijken de film "The Haunted Mansion" op Disney+ met Eddie Murphy. Lang geleden dat we deze film nog bekeken hebben en toepasselijk naar onze Disney trip. 


Na de film typ ik het verslag van dag 8 en post het online. Helaas is Jasper weer wakker geworden. Hij durft niet alleen slapen. Jasper slaapt deze nacht bij mij en Tom gaat slapen in het bed van Jasper. 

Zondag 13 oktober 2024

Jasper heeft deze nacht heel veel liggen draaien in bed. Op en af was ik wakker. Even had hij een nachtmerrie en zei hij "mijn koekie". Om 6u45 lukt het mij niet meer om te slapen en is Jasper wakker. We gaan samen naar het toilet, maar daarna wil ik nog even in bed liggen met Jasper. Helaas is Jasper in paniek en begint te wenen. Tom is ook wakker en gaat samen met Jasper naar de living. Zelf ben ik heel moe en heb ik heel slecht geslapen. Om 7u30 is Jonas wakker en hij is heel vrolijk. We staan op en ik maak de eitjes en worstjes klaar als ontbijt. De kids eten ook een yoghurtje en een stukje koffiekoek. Het ontbijt met koffie smaakt heerlijk. 



Na het ontbijt gaan de kids spelen in de speelkamer en starten we de ochtendwasjes. Ik ruim al enkele spullen bij elkaar. Veel moeten we niet opruimen, waardoor we nog een wandeling maken vanuit het vakantiehuisje. Jasper mag op de bromfiets rijden en Jonas mag wandelen. 




Jonas en ik wandelen het kleine blokje mee, maar Jasper en Tom wandelen nog een stukje verder. Met veel tegenzin van Jonas hou ik Jonas vast in de armen. De veldwegel ligt vol met modder. Hij weent heel de veldweg. Terug in het vakantiehuisje spelen we in de speelkamer en geniet hij van de volle aandacht. Tom en Jasper genieten samen van de wandeling. 


Eens Tom en Jasper terug zijn van de wandeling, veeg ik de schoenen van de kids schoon. Daarna is het tijd om te lunchen, maar grote honger hebben we nog niet. We ruimen alles op en zorgen ervoor dat de kids klaar zijn om in de auto te gaan (nieuwe pamper, pipi op potje, tuutjes bij de hand). Jasper helpt mee met inladen en Jonas begint moe te worden. Om 12u35 zitten we klaar in de auto om te vertrekken naar Disney. We nemen de langere route, zodat de kids zeker nog een goed dutje kunnen doen in de auto. Om 14u25 arriveren we op de parking van Disney. De kids zijn wakker en hebben deugd gehad aan hun dutje. We halen de buggy uit de auto en we wandelen richting de ingang van Disneyland Park. 



Na de rugzakcontrole en het scannen van onze tickets, wandelen we Disneyland in Halloween sfeer binnen. Om 15u25 start de Halloween parade en zoeken we een plekje om te wachten tot de parade begint. Eerst wel nog even om de beurt een toiletbezoek en daarna eten we een cakeje op. Jasper en ik wandelen naar enkele shops om de tijd een beetje in te vullen. Het is lang wachten op de parade. We wouden eigenlijk bij het kasteel staan, maar het is heel druk in Disney. Als de parade bij de kids in de smaak valt, zullen we morgen opnieuw een beter plekje proberen te bemachtigen. 





De parade is van start gegaan en de show speelt zich af aan het kasteel. Tom neemt foto's en ik film de parade. Jasper danst vrolijk mee. Jonas is enorm onder de indruk van heel het gebeuren. 














Na de parade wandelen we naar het kasteel, maar morgen gaan we meer foto's nemen. Nu is het gewoon heel druk in het park. We bekijken via de Disney app welke attracties doenbaar zijn qua wachttijd. Pirates of The Caribbean heeft op dit moment een wachttijd van 15 minuten. Overige attracties zijn allemaal meer dan 30 minuten. We wandelen naar Adventureland en parkeren de buggy. De kids wandelen flink mee in de lange wachtrij, maar het gaat relatief vlot. Na 25 minuten doorschuiven, zitten we in de boot. Vorig jaar ben ik met Jasper alleen op de attractie gegaan. Jonas was dan 4 maand oud. Nu gaat Jonas voor de eerste keer in de favoriete attractie van zijn mama mee. Helaas heeft Jonas schrik van het donker en de geluiden. Ik moet hem regelmatig troosten. 


Jasper vond het een geweldige attractie, maar Jonas helaas niet. We willen nog een andere attractie doen, maar het is in Fantasyland veel te druk. Ook voor een sfeerfoto is het heel moeilijk om foto's te nemen. Jasper ziet heel het Disney avontuur wel goed zitten. Morgen gaan we een goed battle plan maken om van voldoende attracties te kunnen genieten. We zeggen tot ziens en we gaan alvast inchecken bij Davy Crockett Ranch. 


Vlak voor onze start van de vakantie had Tom trouwens nog op de valreep een prijswijziging opgemerkt voor ons verblijf in Disney. Hierdoor betalen we 170 euro minder voor drie dagen en twee nachten. Een reservering bij Disney kan je tot 7 dagen voordien nog annuleren. De prijsmindering is mooi meegenomen. Het zal voor Jasper en Jonas ook een laatste gratis bezoek zijn aan Disneyland Parijs. Volgend jaar gaan we namelijk Disneyland in Japan bezoeken. Het inchecken verloopt heel vlot en na 10 minuten parkeren we de auto bij onze cabin. De cabin is heel dichtbij van de receptie en is goed uitgerust. We laden al onze spullen uit de auto en alles krijgt een plaatsje. De kids amuseren zich in hun slaapkamer en ze testen hun bedje uit. Goedgekeurd! Daarna eten we hotdogs. Er is hier ook een klein keukentje met vaatwasser aanwezig. We smullen van het eten en daarna starten we met de wasjes. De kids krijgen hun melk en drinken deze uit bij het bekijken van de Baby tekenfilms op Disney+. 



De kids slapen in Disney in dezelfde kamer en Jasper is hier heel blij mee. Tom gaat nog even naar het winkeltje om een ijsje voor deze avond. Ik neem een douche die mij enorm deugd heeft gedaan, want de vermoeidheid is groot. Ik beslis om deze avond geen blog te schrijven, want morgen willen we om 8u30 in het Disney Park arriveren. Tom neemt ook een douche, maar daarna horen we Jonas wenen. Hij staat recht in zijn bed in zijn slaapzak en is in paniek. We nemen hem even bij ons in de slaapkamer en hier is alles weer ok. Misschien helpt nog een extra melkje, want hij is zo moe. Tom denkt dat het door de attractie van de piraten komt, te eng voor hem. Na een beetje te spelen en zijn flesje te drinken, valt hij bijna in slaap. Tom legt Jonas terug in bed, maar na vijf minuten is hij wederom aan het wenen. Enkel bij ons is hij vrolijk met alsook tranen in zijn ogen. Tom en ik zijn heel moe en we laten Jonas bij ons slapen. Morgen gaan we een dag vol fun tegemoet in het Disneyland Park. Tot morgen. 

Weer: zonnig, bewolkt, 17 °C

Reacties

  1. Die foto’s van jasper en jonas in hen eigen zitjes voor tv zijn zo schattig!! En jasper op zijn “brommer” ook! Jammer van de drukte in disneyland, hoop dat de andere dagen beter waren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geniet van jullie verijf in Disneyland

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten