Dag 8: Een topdag met water, stenen, een wandeling, uitzichten, BBQ en een ijsje

Vrijdag 11 oktober 2024

We worden wakker en het is 7u in de ochtend. De kids hebben deze nacht doorgeslapen. Tom heeft ook doorgeslapen. De enige die deze nacht wakker kwam, ben ikzelf, door de hardnekkige muggenbeten op mijn benen. Inmiddels heb ik al 15 muggenbeten. Tom en Jasper zijn ook reeds gebeten, maar minder erg. Maar toch heb ik veel beter geslapen, in feite de eerste keer sinds onze aankomst hier. Tom haalt de kids uit bed en ze komen tot bij mij. Beiden komen ze in bed om mij een knuffel te geven. De kids zijn genezen, dat is heel duidelijk. We staan op en ontbijten samen aan de grote tafel. De kids eten yoghurt en boterham op. Mijn dessert van de bakker heb ik gisteren niet meer opgegeten, dus dit is mijn ontbijt. Het was heel lekker. 


Na een goed gevuld ontbijt, kleden we ons aan en maken we de rugzak klaar voor een leuke ochtendwandeling naar het eilandje. We nemen de strandspullen en een handdoek mee. Aangekomen bij het eiland wandelen de kids zelf. Volgend jaar zullen we onze dubbele buggy niet meer nodig hebben denk ik. Jonas wandelt sinds onze vakantie zo goed, maar maakt zich ook kwaad als hij in de buggy moet blijven zitten. Ze mogen ook stenen in het water gooien. Hun favoriete bezigheid van de vakantie. 



Het is een prachtige helderblauwe zonnige dag. 



We wandelen tot aan het kleine strandje. De schoenen en kousen gaat uit. Met de voetjes in het water, oh zo leuk, maar oh zo koud water. Jasper maakt er niet veel van en is dolgelukkig. Jonas speelt in het zand en gooit ook stenen in het water. 





Na een klein uurtje is het tijd om te vertrekken. We willen nog te voet naar de bakker en beenhouwer in het centrum. Ook is er weer een sterkere wind aan het uitkomen en beginnen onze voeten pijnlijk aan te voelen van het koud water. De kids gaan beiden in de buggy, want ze zouden stenen blijven gooien in het water. We wandelen nog even naar de rotsen en nemen enkele foto's. 


Vervolgens wandelen we naar het centrum om onze boodschappen. We eten tussendoor appelschijfjes. Ook Jonas eet appel. Goed zo Jonas. We kopen stokbrood, een dessertje, BBQworsten, patatjes, wortelen en snijbonen. Daarna is het terug wandelen naar ons vakantiehuis. 

Tom start meteen met de BBQ, terwijl ik binnen de voorbereiding tref voor onze middaglunch. Jasper mag bij Tom buiten blijven, maar Jonas blijft nog even binnen bij mij. Het zint Jonas niet, maar Tom moet eerst het terras peuterproof maken. Er is een trap en Jonas zou hier kunnen beneden vallen. Dat moeten we dus vermijden. Hij krijgt reeds een kommetje chips, maar eens we buiten zijn, is hij superblij. Nog enkele speelgoedjes, chips, drankje, leuke muziek en het feestje is gestart! 



Onze maaltijd eten we binnen op, wegens de wind op het terras. De snijbonen en patatjes zijn opgewarmd en alsook het vlees is klaar. Een lekkere maaltijd om onze laatste dag in de Côte D'azur af te sluiten. 

Na de maaltijd gaan de kids naar bed voor een middagdutje. Terwijl ik nog de pyjama's aan het wasrek buiten hang, is Jasper weer uit bed gekomen. Hij kan niet slapen. Jasper kleurt in zijn Halloweenboek en we knutselen een spookhuis. Tom is moe en doet een dutje in de zetel, terwijl ik met Jasper naar ons privé strandje ga. Ik krijg van Jasper bloemen die in het wandelpad staan en hij mag van mij stenen in het water gooien. Vandaag ben ik duidelijk aan het scoren als mama van Jasper. 

Het is inmiddels al 15u15 en Jasper en ik gaan Tom en Jonas wakker gaan maken. We hebben nog drie items op onze bucketlijst staan voor vandaag. De eerste is rijden naar een uitzichtpunt waar we een panoramisch uitzicht hebben over de kust en de omliggende steden. De weg er naartoe, degeen die het dichtstbij is van ons vakantiehuis is tot 15 september niet toegankelijk. In oktober mogen we dus wel rijden langs deze weg. Jonas heeft een goed dutje gedaan en is vrolijk in de auto. Jasper valt na 5 minuten in de auto al in slaap. Het is dan ook een bochtige weg, relatief smal, maar wel heel mooi. Je kan hier ook wandelen en naar kleine strandjes gaan. Uiteindelijk arriveren we aan de parking en van hieruit is het nog 1,2 km naar boven wandelen. De kids gaan in de buggy. Jasper slaapt, maar komt vlug wakker. Jasper wilt zelf wandelen, maar de weg is heel steil. Na enkele uitzichtpunten, wilt Jonas ook weer zelf wandelen en gaat alles moeizaam naar boven. Na enkele meters willen de kinderen gedragen worden in de armen, maar dat is ook niet bedoeling. Moedige Tom plaatst ze in de buggy en duwt ze naar boven. En geloof mij, de weg naar boven was echt heel steil. 



We arriveren de top bij de Notre-Dame du Mai en het is hier prachtig. De kids vinden het ook mooi, maar het wandelen op de vastgemaakte stenen vinden ze nog leuker. 








Laten we nog een selfie maken als gezin? Maar Jonas is daar niet akkoord mee. Stil blijven zitten voor een foto als ik hier zo leuk kan wandelen... 

Jep, dat is dan het resultaat. Maar ik dacht dat hier ook een trend voor bestaat? De kids terror selfieshoot. :) Anyway, de wind begint hier ook meer te waaien, dus het is tijd om terug naar beneden te wandelen. 





Jonas gaat snel weer in de buggy, want de afdaling is te steil voor zijn korte beentjes. Jasper wilt niet toegeven dat hij moe is, waardoor de afdaling de nodige tijd in beslag neemt. Terug bij de auto belt Tom naar de brasserie van de ingang van het eilandje of hun ijssalon deze avond open is. Helaas zijn ze vanaf 19u open en is het ijssalon gesloten. We rijden dan naar het centrum en parkeren de auto langs de kant van de boten. We vinden een leuke brasserie waar ze veel ijssmaken verkopen en waar we nog iets kunnen drinken. Tom drinkt een biertje en ik een mocktail. Jasper eet een vanilleijsje en Jonas eet mee van mijn ijsje (vanille en mokka). Tom eet een rozijnen - rumijsje. Het smaakt allemaal heerlijk en ons 2de item van de bucketlijst is vervuld. 

We wandelen terug naar de auto en bekijken onze favoriete boten. Ik vraag aan Jasper welke boten van ons zijn en dit zijn onze boten. 

Links boot van papa en rechts boot van Jonas

Boot van mama

Boot van Jasper

Terug aan het vakantiehuis wandelen we nog voor een laatste keer naar het water om stenen in het water te gooien. Het 3de item van onze bucketlijst is vervuld. We nemen afscheid van het eilandje en we wandelen terug naar ons vakantiehuis. 



De kids eten nog een boterham en vleesjes op. Ik eet nog mijn overschot van de pizza op en daarna gaan de kids en ik in de douche. Het laatste zand van ons afspoelen. Ze drinken hun melkflesjes leeg en daarna is het bedtijd. Mijn bloemetjes van Jasper zijn helaas al naar de slappe kant gegaan. 

Na het douchen ben ik volop bezig met het klaarmaken van de koffer, reistas voor onze tussenstop en onze reisspullen te ordenen. Tom gaat ook douchen en eet ook zijn overschot van de pizza op. Ik typ het verslag van dag 7 en post het online. Daarna gaan we slapen. Morgen willen we vroeg vertrekken, aangezien we een autorit van 7 uur voor de boeg hebben. Tot morgen. 

Weer: zonnig, wind, 21 °C

Reacties

  1. Wat een top dag! Blij om te lezen hoe goed het ging en hoe je enkele dingen van je bucketlist heb kunnen schrappen! Veilige reis naar disney gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed nieuws dat de kinderen genezen zijn en dat jullie Cassis en de Calanques hebben kunnen ontdekken. 👏👍👍 voor de foto's.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten