Dag 5: Een peuter - kleuter crisis dag en "Turbo" de slak

Dinsdag 8 oktober 2024

Aan de titel te lezen, kan je het misschien al raden dat het vandaag geen gemakkelijke dag was met onze kids. Het ouderschap is dan ook met vallen en opstaan, alsook op vakantie. Deze nacht was Jasper om 2u wakker om pipi te doen en waarschijnlijk had hij schrik om terug te gaan slapen door de storm. Tom is deze keer met Jasper gaan slapen. Om 5u was Jonas weer wakker door krampjes en heeft hij Jasper en Tom wakker gemaakt. Ik sliep in de andere kamer en Tom heeft mij laten slapen. Buiten enkele bliksems, kan ik mij bitter weinig herinneren aan de nacht van zware storm of zo werd toch voorspeld. Om 7u30 komt Tom bij mij liggen en sta ik op. Jonas ligt terug in zijn bedje te slapen, maar Jasper had weer koorts. Tom kan nu nog wat slapen en ik blijf bij Jasper. Hij eet een ontbijtkoek en we kijken naar enkele studio 100 video's en liedjes. Jonas is ook wakker geworden, maar is heel vrolijk. Tom rust een uurtje in bed, maar Jasper begint zich vervelend te gedragen. Meestal komt dit door vermoeidheid of zich niet goed voelen. Helaas is het nu beide scenario's. De kids krijgen hun ochtendwasjes en we kleden ons aan om wederom naar buiten te gaan. Ik zet de vaatwasser aan en draai een eerste kookwas. Ook doen we nog een snelle swipe van het stof in de slaapkamers. Helaas is het huisje niet stofvrij en we zijn hier allemaal gevoelig aan. Naar buiten gaan, gaat ons allemaal deugd doen. De kids mogen weer stenen in het water gooien en we meten de stormschade op. 





Jasper voelt zich weer beter met zijn regenlaarsjes aan en de heel grote diepe plassen. We ontmoeten tijdens de wandeling, Turbo, de raceslak. De kids zijn erg onder de indruk van Turbo de slak.  





Jasper is blij, zolang hij stenen in het water mag gooien. Inmiddels is het 11u40 en dienen we terug te keren. Tom heeft onze lunch besteld en mag onze maaltijd om 12u gaan ophalen. Er is een klein steenstrandje aanwezig bij de brasserie en de kids mogen nogmaals stenen in het water gooien. 


Jonas en ik gaan inmiddels naar het huisje. Tom en Jasper komen achter met onze middagmaaltijd. De kids en ik eten Fish and Chips, Tom eet een hamburger met frietjes. Jasper wilt niet veel eten van de lunch. Na de middagmaaltijd gaan de kids een dutje doen,  maar het is weeral van korte duur. Jasper is om 13u50 wakker en is volledig in het zweet. Hij weent heel hard en heeft buikpijn. We geven perdolan voor de pijn. Door het geween is Jonas ook wakker en zitten we midden in een peuter - en kleutercrisis. Het geween lijkt maar niet te stoppen. Na onze crisis van 20-tal minuten, spelen de kids en hebben wij geen energie meer over. Jonas komt naast mij liggen in de zetel, maar wilt dan weer spelen. Jasper wilt ook naar buiten gaan en om 15u30 verzamelen we alles bij elkaar en vertrekken we deze keer met de auto naar een parkje waar een speeltuin is, alsook een uitzichtpunt. Bij het uitzichtpunt "Batterie du Cap Négre" is een militair fort aanwezig, dat helaas gesloten is. 








Het uitzicht en de buitenlucht doen ons allemaal deugd. Jonas eet enkele koekjes in de buggy op. Na het voetballen eet Jasper ook een koekje op. We wandelen terug naar de auto en gaan nog naar de lidl om brood. Helaas niet het vertrouwde brood dat we steeds kopen, maar er is toch een brood voor deze avond. 


Terug in het huisje eten we boterhammen met choco of beleg. De kids eten stukjes worst, maar het brood is helaas geen succes. Na het avondeten starten we met de avondwasjes en hun melkritueel. Ik lees een verhaal van Bumba voor en de kids zijn heel vrolijk. Eens ik hen slaapwel en nachtzoentjes heb gegeven, liggen ze nog 15-tal minuten te lachen en mama te roepen. Het is voornamelijk al spelend dat ze mama roepen. Uiteindelijk vallen ze in slaap en hebben we alles opgeruimd en klaargezet voor morgen. We bekijken het laatste deel van de film "The Purge" en daarna bekijken we de film "The Purge 2". Ik typ het verslag van dag 4 en post het online. Om 22u gaan we slapen. Morgen hebben we een grote uitstap gepland. Tot morgen. 

Weer: bewolkt, zonnig, veel wind, 20 °C

Reacties

  1. Met kindjes komen er naast vooral goeie momenten en veel liefde, altijd wel een crisis er tussen onverwacht. Maar jullie zijn beide goeie ouders en kunnen dat goed aan! Zo zie/lees ik dat jullie toch nog leuke dingen gedaan hebben! En wat een schattige foto's met turbo de slak! Ik denk er zwaar aan om die in te kaderen van jasper en jonas zo mooi naast elkaar!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten