Dag 11: Halloween vieren in Disneyland Parijs

Maandag 14 oktober 2024

Met wederom een kind in ons bed, hebben wij niet goed geslapen. Tom is na middernacht opgestaan door het gewoel van Jonas in ons bed. Om 3u30 werd Jasper wakker, aangezien hij pipi moest doen. Daarna is Tom bij Jasper gaan slapen. Zelf schrok ik continue wakker of Jonas wel nog volledig in het bed lag. 2de nacht op rij slaap ik slechts enkele uren. Om 6u40 staan Jonas en ik op. We maken Tom en Jasper wakker, want vandaag moeten we op tijd vertrekken naar het Disneyland Park. De kids eten yoghurt en toast met choco en drinken melk. Helaas lekt het koffiemachine en is er geen koffie. We kleden ons om en starten de ochtendwasjes van de kids. Om 7u57 vertrekken we met de auto, maar de weg is onderbroken naar Disney. We moeten een omleiding volgen van 23 minuten! Ze hebben dit niet gezegd aan de receptie. Na een stressmomentje van 25 minuten arriveren we op de parking, rij A3. Lekker dichtbij, maar nog een eindje doorstappen. De kids gaan in de buggy en we wandelen in volle vaart naar de ingang van het Disneyland Park. 

We scannen onze tickets en we zijn gearriveerd bij Mickey en Minnie Mouse. 




We wandelen verder doorheen Main Street dat mooi gedecoreerd is voor Halloween. Echter mist het nog extra sparkle, het is niet het niveau zoals in Disney World. Voor onze kids is de magie zeker de moeite waard. 



Een foto aan het Cinderella Castle mag zeker niet ontbreken. Vorig jaar hadden we veel moeite om Jasper mee op de foto te krijgen. Nu gaat het toch al iets beter. Maar er is veel om naar te kijken, veel prikkels voor de kids. 




Inmiddels is het al bijna 9u. Het plan was om eerst met de attractie van Peter Pan te starten, maar er is al een wachttijd van 30 minuten. De attractie van Buzz Lightyear heeft een wachttijd van 5 minuten. We wandelen eerst naar Discoveryland en we reizen naar de ruimte in onze ruimteschepen. Jonas en ik zitten samen in een karretje maar hij is niet zo een fan van de aliens. Hij schrikt vlug en ik troost hem. Gelukkig is het minder eng dan gisteren. Voor Jasper is het volop genieten. Tom schiet de aliens weg en Jasper laat het karretje goed draaien, zodat de aliens geen kans maken om te vluchten. 









We wandelen terug naar buiten richting Autopia. De kids mogen alvast even in de auto zitten. 


Boys will be Boys, alsook de papa voelt zich een groot kind. ;)


Om 9u30 gaat de attractie open. Jonas mag nog niet in deze attractie gaan. Aangezien hier ook altijd een lange wachttijd is, wandelen we nog een beetje rond op verkenning tot Autopia opengaat. Jasper en Tom gaan op de attractie, terwijl ik met Jonas wandel naar Fantasyland. 











Jonas en ik wandelen doorheen het kasteel en bezoeken de winkeltjes. Mooie glaswerkjes onder andere de rode appel met het gezicht van Sneeuwwitje staan te schitteren in de winkel. Er is nog niet veel volk in de wachtrij voor de carrousel aanwezig. Jonas en ik gaan naar de carrousel. De karretjes zijn allemaal bezet met heel kleine kindjes en ouders. Zou ik Jonas op een paard zetten? Waarom niet, ik blijf toch naast hem staan. Voor het vertrek komen ze wel nog zijn leeftijd navragen, maar het is geen probleem. Het duurt ook wel heel lang vooraleer de carrousel begint te draaien. Jonas heeft heel weinig geduld en wilt van het paard af. Na een struggle vertrekt de carrousel en is Jonas blij. Zo blij dat als de rit klaar is, hij niet meer van het paard af wilt. De peuterpuberteit is zo hard van start gegaan bij Jonas. 



Kort na onze rit, zien we Tom en Jasper terug. Jasper wilt ook op de carrousel. Geen probleem, want Jonas wilt nog een 2de keer op het paard zitten. Ze eten nog enkele koekjes in de wachtrij op en daarna hupsakee op een paardje zitten.  




Na de rit op de carrousel is de wachttijd voor Peter Pan al 50 minuten. Die zullen we dus maar overslaan tot morgen. We wandelen naar de attractie "It's A Small World", waar nu enkele eetkraampjes aanwezig zijn van diverse landen. Het geeft ons een beetje Disney Epcot vibes. De wachttijd is 10 minuten en de kids amuseren zich met het wandelen tot aan de bootjes. Ja bootjes en water. Een waterattractie met vrolijke poppen en een mooi liedje, laat een diepe indruk na bij de kids. Jonas en Jasper genieten volop van deze attractie. 







Na onze bootrit kopen we bij het Belgische eetkraam twee wafels. Jasper eet zijn wafel volledig op en Jonas en ik delen een wafel. De kids eten hun wafel in de buggy op terwijl wij rondwandelen in Adventure Land en Frontierland. 




Jonas begint moe te worden, maar Jasper wilt nog een attractie doen. Jasper en ik gaan naar de attractie "The Haunted Mansion". Jonas zou dit zeker veel te eng vinden en Tom misschien ook wel. Een Jasper en mama moment is heel fijn. Jasper heeft een klein beetje bang, dus hou ik hem vast in mijn armen. Tijdens de rit doorheen het spookhuis was hij heel flink. Terug uit de attractie zei Jasper wel, mama niet meer in de kar, bang. Ai, dus geen Haunted Mansion meer voor Jasper. 




Tom en Jonas amuseren zich met de Halloween decoratie in Frontierland. Jonas is niet meer moe en heel vrolijk. 







Inmiddels is het bijna 12u en tijd om te gaan lunchen. We wandelen terug naar Discoveryland richting de videopolis. Er zijn hier grote tv schermen aanwezig met tekenfilms. Misschien wel de ideale plek om te gaan eten. Ze hebben hier ook een Halloween menu en voor de kids frietjes met chicken nuggets. Na onze bestelling door te geven en de plateau frieten op de grond te laten vallen (we kregen gelukkig nieuwe frietjes) plaatsen we ons aan een tafel om te lunchen. Om 12u30 start hier een show, een dansshow. 




De dansshow is met kinderen, Irish volksdansen maar op hippe dansnummers. De kids amuseren zich. Jonas eet heel goed en klapt mee na elk dansliedje. Jasper eet niet zo veel, maar we zien dat de vermoeidheid begint toe te slaan. Meestal begint hij dan deugniet te worden en eist alle aandacht op. Ik begin mij ook heel moe te voelen, met een vage hoofdpijn in de achtergrond. We ruimen onze tafel op en zoeken een familietoilet. Jasper wilt niet op het toilet gaan. Na enorm aandringen, gaat hij op een klein toiletje om pipi te doen. Jonas krijgt een nieuwe pamper. We wandelen langs de winkeltjes door het park en Jonas valt in slaap in de buggy. Jasper is nog volle gas aan het geven en danst vrolijk in het rond. We wandelen naar Disney Village om de shops te gaan bezoeken. Tom koopt voor de kids een Mickey Halloween bellenblazer. Jasper is hier super enthousiast mee en wandelt zo fier rond met zijn bellenblazer. 



Jonas is ook wakker geworden. Hij heeft toch een uurtje geslapen en is heel vrolijk. We nemen van de gelegenheid gebruik om de winkeltjes te bezoeken en de Halloween decoratie te ontdekken. Jonas weet niet goed wat hij moet denken van zijn Halloween cadeau. 





Inmiddels is het al bijna 14u30. Wat zullen we nog doen? We beslissen om terug te gaan naar het Disneyland Park en een goed plekje te bemachtigen voor de show van de Halloween parade. Mijn hoofdpijn begint steeds erger te worden. De vermoeidheid begint hard toe te slaan. We vinden een mooi plekje en Tom gaat met Jonas naar de toiletten voor een luierwissel. Jasper is heel flink, maar kan geen afstand doen van zijn bellenblazer. Gelukkig vinden de andere mensen het niet erg of soms komt een kindje meespelen met de bubbels. Eens Tom terug is, gaat hij met Jasper ook naar het toilet. Mijn hoofdpijn is stilletjes aan een migraine - aanval aan het worden. Nog even de tanden op elkaar bijten en om 15u32 is de show aangekomen tot bij ons. Ik hou Jasper vast in mijn rechterarm en in mijn linkerhand probeer ik de show te filmen. Er is zelfs vuurwerk aanwezig tijdens de show. 







Na de geweldige show willen we onze dag afsluiten met nog een ritje op de attractie "It's A Small World". De kids wandelen enthousiast mee in de wachtrij en Jonas doet mensen lachen. Zijn walk is dan ook zo komisch. Wat een schatje toch (als hij niet weent). 







Om 16u25 gaan Jasper en ik nog even naar de toiletten, maar hij wilt niet op het toilet gaan. Ik breng hem terug bij Tom, want hij is heel moe en begint dan steeds minder goed te luisteren. Ondertussen passeren de Disney prinsessen, maar Tom heeft alleszins een mooie foto kunnen maken van hun passage. 


We wandelen terug naar de parking tot aan onze auto. Ik beslis om morgen souvenirshopping te doen. Vandaag heb ik al enkele mooie stuks zien schitteren. Hoewel de souvenirs in Amerika veel mooier zijn. Jasper is ondertussen in slaap gevallen in de auto. Ik wil nog eens naar het winkeltje en de speeltuin gaan bij Davy Crockett Ranch. Jasper slaapt, dus alleen Jonas geniet van de leuke speeltuin. 





In het winkeltje wil Jonas overal aankomen, maar dat kunnen we niet toelaten. Helaas is mijn migraine nu volledig doorgebroken en kan ik niet meer functioneren. We keren terug naar de auto richting onze cabin. Jonas wandelt heel flink mee. 


We parkeren de auto aan onze cabin en wandelen met de kids naar binnen. Jasper is weer wakker, maar ook heel erg moe. Ik neem vlug een ibuprofen in en verwijder mijn ooglenzen. Helaas heb ik echt nood om even uit te rusten in het bed. De migraine is heel zwaar met misselijkheid tot gevolg. Tom zorgt er voor dat de kids een boterham eten met een vleesje. Daarna mogen ze onder de douche gaan. Vanaf ik kan, help ik mee met de kids. Bij het begin van onze vakantie heb ik nog een Aquarius meegenomen, die nu goed van pas komt. Het doet mij deugd en na het nemen van een warme douche, voel ik mij weer beter. De kids zijn heel erg moe en gaan na de melkflesjes direct gaan slapen. We eten een klein ijsje, maar ik ben zo uitgeput. Om 20u15 vallen mijn ogen ook dicht. Morgen gaan we nog een halve dag naar Disneyland. Peter Pan staat nog op de bucketlist. Tot morgen. 

Weer: bewolkt, zonnig, 17 °C

Reacties

  1. Wat zag/las het een mooie dag uit! Dat ondanks de migraine, die hopelijk geen come-back gedaan heeft! Jullie zijn toch zo een super fotogeniek gezinnetje!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten